تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۰۲۷۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل البرز شرقی:

ذخایز البرز شرقی در حال اتمام است| اجرای طرح توسعه در ۳ مرحله

‌می‌متالز - براتی، مدیرعامل شرکت البرز شرقی با بیان اینکه ذخایر زغال سنگ این شرکت تا شش سال آتی تمام خواهد شد، گفت: طرح توسعه معادن زغال سنگ استان‌های سمنان و گلستان در سه مرحله اجرا خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، بابک براتی با بیان اینکه تامین کنسانتره زغال سنگ ذوب آهن اصفهان بر عهده مجموعه البرز شرقی است بیان کرد: این شرکت دارای چهار پهنه معدنی در استان‌های سمنان و گلستان است که زغال سنگ خام را از آن‌ها استخراج می‌کند.

وی با بیان اینکه البرز شرقی سالانه ۴۰ هزار تن زغال سنگ خام را استخراج و پس از زغالشویی به ۲۲ الی ۲۳ هزار تن کنستانتره تبدیل می‌کند بیان داشت: این کنستانتره برای ذوب آهن اصفهان تامین و ارسال می‌شود تا خوراک کوره ذوب را فراهم سازد.

مدیرعامل البرز شرقی با اشاره به منابع این شرکت بیان داشت: با توجه به اینکه عمر معادن استان‌های سمنان و گلستان بسیار طولانی شده و لایه‌های بالایی معدن تا شش ساله دیگر تمام می‌شود، شرکت به دنبال توسعه در لایه‌های زیرین استحصال زغال سنگ است.

براتی با بیان اینکه طرح توسعه شرکت البرز شرقی در سه مرحله به اجرا در خواهد آمد، گفت: این طرح در سال ۱۴۰۲ آغاز و پیش بینی سرمایه گذاری برای آن نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه می‌تواند عمر البرز شرقی را ۲۰ سال طولانی‌تر کند، ابراز کرد: مراحل سرمایه گذاری طرح توسعه معادن البرز شرقی در سه مقطع شامل کوتاه مدت به میزان دو سال میان مدت به میزان پنج سال و دراز مدت به میزان هفت سال به اجرا در خواهد آمد.

مدیرعامل البرز شرقی با بیان اینکه پیش‌بینی ما از اجرای طرح توسعه معادن در استان‌های سمنان و گلستان افزایش ۱۰ هزار تنی زغال سنگ خام خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود استحصال زغال سنگ خام از چهار معدن گلستان و سمنان پس از اجرای طرح توسعه از ۴۰ به ۵۰ هزار تن در سال برسد.

براتی با بیان اینکه زغالشویی شرکت البرز شرقی ظرفیت ۶۰ هزار تومان را در سال دارد، گفت: مجموعه البرز شرقی سه هزار شغل را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان‌های سمنان و گلستان ایجاد کرده است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده